Tipuri de nume

Updated: Jul 31, 2019


1. Numele Fondatorilor

Numele Patronimice sunt cele inspirate de numele fondatorilor. Această metodă de naming era folosită mai ales la începuturile brandingului modern. Numele Patronimice comunică implicarea personală a unui om care garantează cu numele său o afacere.

Brandul împrumută credibilitatea și prestigiul numelui fondatorului.

Exemple: Ford, Ogilvy, Leo Burnett, Toyota.



2. Numele Descriptive

Numele descriptive sunt cele care spun direct povestea unui brand. Comunica domeniul de activitate. Sunt mai putin creative si de aceea nu sunt cele mai memorabile.

Numele descriptive sunt dificil de inregistrat pentru ca definesc categorii generice. Au avantajul cert că asociază brandul cu domeniul de activitate în care operează.

Exemple: General Motors, Toys R Us, British Airways


3. Numele Abreviate

Numele abreviate sunt create din asocierea a două sau mai multe cuvinte.

Exemple: FedEx - Federeal Express


4. Numele Inventate

Numele inventate sunt creații originale de cuvinte. Numele inventate sunt memorabile și creative, dar nebazându-se pe niciun fel de moștenire, sunt mai greu de asociat cu un produs specific.

Exemple: Xerox, Kodak


5. Numele Geografice

Numele Geografice sunt cele care fac referire la un teritoriu de proveniență pentru un produs. Numele Geografice contribuie la credibilitatea unui brand prin invocarea unei zone specializate, cu tradiție sau care beneficiază de un capital de simpatie din partea publicului țintă.

Exemple: Toată brânza din piețele Bucureștilor este din Sibiu sau Mărginimea Sibiului, Pate Ardealul, Bucegi


6. Numele Acronime

Numele Acronime sunt abrevieri de cele mai multe ori ale unor nume descriptive. Aceste nume fiind prea lungi pentru a intra în vocabularul curent sunt folosite în varianta lor prescurtată.

Exemple:

BMW pentru Bayerische Motoren Werke AG

IBM pentru International Business Machines

Lego pentru Leg godt in daneză, adică play well


7. Numele Conceptuale

Numele Evocative sunt cele care prin metafore sau trimiteri la experiente anterioare comunica personalitatea unui brand. Numele evocative sunt de multe ori creative si originale, de aceea fiind mai ușor de înregistrat.

Exemple: Apple, Nike, Virgin




Sculptura Nike din Samothrace este sursa de inspiratie pentru constructia brandului Nike.


Un nume bun reuseste sa fie:

- Memorabil

- Relevant pentru categoria sa

- Functional in mai multe culturi lingvistice

logo bigger gri.png

Branding Services:

Strategy

Naming

Logo Design

Stationary Design

Brand Book

Package Design

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

© 2020 Logo Bigger

Branding Agency

Bigger Brands, Bigger Sales ™

© The entire content of the logobigger.ro 
belongs to Logo Bigger.