Servicii de branding:

Naming

Logo Design

Stationary Design

Brand Book

Package Design

Web Design

Întregul continut al site-ului logobigger.ro

aparține Logo Bigger.

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

© 2020 Logo Bigger

Agentie de branding si comunicare

Bigger Brands, Bigger Sales ™

Tipuri de logotip

Actualizată în: 31 Iul. 2019

Logotipul sau sigla

Reprezintă un element vizual de identificare al unei companii.

Logotipul comunică numele companiei și poate să funcționeze independent sau împreună cu un simbol vizual.


Tipuri de Logotip


1. Logotipul typo(graphy)

Logotip care se bazează pe corpul de literă.

De obicei este folosit pentru reprezentarea inițialelor unei companii.

Acest tip de logotip se folosește de valoarea simbolică a caracterelor de literă pentru a transmite un mesaj.



2. Logotipul cuvânt

Este un logotip care se concentrează pe numele companiei și transmiterea unui mesaj cu ajutorul caracterului de literă folosit.





3. Logotipul Mascotă

Mascota este un personaj care devine purtătorul de cuvânt al unui brand.

Mascotele sunt în general apreciate de publicul foarte tânăr sau de copii.





4. Logotipul emblemă

Emblema este un simbol vizual obținut prin compunerea unui text într-un simbol vizual.

Emblemele sunt urmașii vechilor blazoane.

Sunt logotipuri care fac referire la o tradiție sau moștenire.





5. Logotipul combinat

Este un logotip combinat cu un simbol vizual.

Comunică numele unei companii și realizează o asociere vizuală cu un icon.

Logotipurile combinate sunt complexe din punct de vedere informațional și sunt versatile în utilizare. Simbolurile vizuale pot reprezenta o realitate și le numim figurative sau pot comunica o stare și atunci le vom pune în categoria abstractă.





6. Logotipul simbolic

Logotipul care funcționează fără niciun alt text ajutător.

Este un simbol vizual care se asociază unui brand. Acest icon va comunica o poveste într-un timp foarte scurt.

Acest tip de logotip este fezabil în cazurile brandurilor cu expunere foarte mare.

Este și o soluție la reacția anti brand a tinerei generații care nu vrea să se asocieze explicit cu un simbol comercial.





Identitatea vizuală

Pentru a fi unitar, ușor de identificat și coerent vizual un brand are nevoie de reguli de folosire a elementelor de comunicare.

Astfel un brand respectabil va elabora un manual de identitate în care va reglementa modul în care comunică cu consumatorii săi.

Acest manual va specifica:

- Reguli de folosire a logotipului și sloganului. Dimensiunile minime, tipul de fundal permis, combinații permise între elementele de identitate vizuală

- Codurile de culori și regulile de folosire a acestora

- Caracterele de literă folosite pentru diferite medii de comunicare

- Template-uri pentru diferite medii de comunicare

- Reguli de folosire a diferitelor elemente ajutătoare: ilustrații, iconuri, fotografii etc.