De ce există mărcile înregistrate

Updated: May 22

Istoria mărcilor

Primele însemne care marcau proprietatea unor bunuri datează din epoca Antică. Meșteșugarii își semnau obiectele pentru a le identifica pe cele produse de ei și pentru

a garanta calitatea acestora. Obiceiul era întâlnit în Egipt sau Grecia, iar în Roma Antică

a devenit tot mai frecvent.





În perioada dintre decăderea Imperiului Roman și Renaștere rolul mărcilor de pe produse devine acela de a proteja monopolul breslelor. .


Cu timpul mărcile au primit recunoașterea fabricanților și a consumatorilor. Fabricanții găsind o metodă de a-și proteja reputația.

În 1266, este inițiată prima lege ce protejează mărcile în Marea Britanie. Legea brutarilor. În 1353, legea mărcilor le garantează producătorilor ce-și însemnează produsle protecția împotriva piratării lor.


În perioada Revoluției Industriale, legislația evoluează, iar mărcile capătă statut de proprietate legală și consumatorii încep să cunoască numele de branduri.

În 1857 apare în Franța primul sistem de înregistrare a mărcilor pentru producători. În SUA primul sistem de înregistrare a mărcilor este funcțional din 1870.

În 1876 Oficiul pentru înregistrarea mărcilor este deschis la Londra, iar prima solicitare de marcă înregistrată este eticheta BASS & CO Red Triangle, acum aflată în proprietatea Brandbrew S.A.




În 1883 se semnează la Paris primul tratat internațional de protejare a mărcilor.

Astfel mărcile înregistrate se vor bucura de aceeași protecție și pe plan internațional.

Câteva mărci celebre sunt înregistrate în aceste perioade de început ale mărcilor înregistrate: Coca Cola in 1887, Mercedes in 1900 and Gillette in 1908.





Marcă verbală, vizuală sau combinată

Numele, sloganul și logotipul reprezinta identitatea verbală, respectiv vizuală a unei mărci. Pentru a putea sa funcționeze fără riscuri pe o piață, numele și logotipul trebuie înregistrate.

Conform clasificării NISA, exista 45 de clase care organizează domeniile de activitate în interiorul cărora sunt protejate mărcile. Vezi clasele Nisa


Unde se înregistrează mărcile


Pentru piața din România

OSIM

Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci


Pentru Comunitatea Europeană

OHIM

Office for Harmonization in the Internal Market


Pentru piața din SUA

USPTO

U.S. Patent and Trademark Office


logo bigger gri.png

Branding Services:

Strategy

Naming

Logo Design

Stationary Design

Brand Book

Package Design

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

© 2020 Logo Bigger

Branding Agency

Bigger Brands, Bigger Sales ™

© The entire content of the logobigger.ro 
belongs to Logo Bigger.