La ce să fii atent când alegi numele firmei tale

Updated: May 15

Alegerea numelui firmei este ca alegerea numelui pentru un copil, o decizie importantă la care toată lumea vrea să participe. Este genul acela de decizie care contribuie la succesul unei afaceri. Vrei să te însoțești cu un nume bun care să te ajute să crești. Din proprie experiență, pot să-ți spun că un nume bun deschide uși și poate să fie de ajutor într-o întâlnire. De multe ori am spart gheața cu discuții despre numele nostru. Logo Bigger. Un antreprenor la început de drum este ca un jongler pe sârmă. Are foarte multe lucruri de organizat și nu prea are resurse sau experiență. De cele mai multe ori un antreprenor este în criză de timp, ceea ce face ca alegerile sale să fie și mai greu de luat. În acest text o să-ți prezint câteva informații foarte concrete pe care trebuie să le iei în calcul atunci când îți alegi numele afacerii sau produselor tale. Întotdeauna cercetează Studiază categoria de produse sau servicii în care o să activezi. Unele categorii sunt foarte competitive, cum ar fi cele ale produselor alimentare sau cele ale băuturilor. Altele sunt mai libere. Dacă urmează să îți deschizi o firmă de comercializare a produselor petroliere, o să fie mai ușor să găsești un nume bun și disponibil. Înțelege publicul tău. Oamenii cu care vei interacționa au un anumit grad de cultură lingvistică și asociază anumite expesii cu produsele sau serviciile. De exemplu, se așteaptă ca un medicament sau supliment alimentar să aibă un nume care înglobează cercetarea medicală sau ingredientele naturale ale produsului. O firmă de it care oferă servicii online o să pună accentul mai mult pe viteza de operare și pe tehnologia pe care o folosește. De aceea e important să stabilești de la început pe ce teritoriu o să te joci cu afacerea ta. Nume local sau internațional Decide-te dacă vrei să construiești o marcă locală sau una internațională. Pentru o pensiune la Bran nu ai nevoie de o marcă internațională, dar dacă vrei să-ți scalezi afacerea și te vei extinde în următorii 2-3 ani, îți recomand să gândești, de la început, un nume care să sune bine și în România și în Polonia sau UK. În funcție de acest criteriu, mărcile se pot înregistra fie la OSIM fie la OHIM. Costurile pentru înregistrarea unei mărci românești pe o clasă sunt de aproximativ 200 euro, iar pentru înregistrarea unei mărci europene pe o clasă sunt de 850 de euro. Vorbim doar de taxele percepute de aceste oficii. Fără costuri de creație, cercetare a disponibilității numelui sau înregistrare cu ajutorul unei firme de avocatură. Este interesant că cele mai multe nume bune au fost create în reprizele de lucru individual ale creatorilor și nu în sesiunile de brainstorming. Probabil că este un domeniu unde contează mai mult strategia și concentrarea și mai puțin spontaneitatea. Înarmează-te cu răbdare În funcție de cât este de competitivă categoria ta de produse sau servicii, creația unui nume bun poate să dureze între 3 și 10 săptămâni. La finalul acestei perioade o să primești de la agenția de branding un concept și o listă efectivă de nume. Încă nu este momentul să te atașezi de vreuna dintre variante. Chiar dacă îți place foarte mult un nume și ai vrea să treci mai departe la logotip sau la site. Urmează verificarea disponibilității de înregistrare a numelor. Mărcile sunt organizate în clase de produse și servicii, vezi clasificarea Nisa. Atenție, nimeni nu îți poate garanta, că odată început procesul de înregistrare al unei mărci, nu o să ai parte de opoziții de la companii care se simt lezate de numele pe care vrei să-l folosești. Am pățit-o. E neplăcut pentru că pierzi mult timp și bani. Taxa de verificare și înregistrare la OSIM sau OHIM nu se returnează chiar dacă procesul de înregistrare al mărcii se oprește... De aceea îți recomand să apelezi la o firmă de avocatură specializată în proprietate intelectuală. Costurile pentru cercetarea disponibilității de înregistrare a unei mărci sunt între 50 și 100 euro. E mai sigur să achiți această taxă și să primești de la firma de avocatură o recomandare. Înregistrează sau mai caută. Costurile percepute de o firmă de avocatură pentru înregistrare unei mărci locale, pe o singură clasă sunt între 200 și 350 de euro, iar costurile de înregistrare a unei mărci comunitare sau europene pe o clasă sunt între 300 și 400 euro. Timpul de verificare și înregistrare al unei mărci locale este de aproximativ 3 luni, iar al unei mărci europene este de 4 - 5 luni de la data depunerii cererii. Deci trebuie să ai răbdare ca să stai 100% liniștit. Din experiența mea, un antreprenor nu poate să aștepte 4 luni de zile și riscă, începând să comunice cu un nume care este în proces de înregistrare. În concluzie Alegerea numelui este un proiect complex care implică strategie, creație și legal. La Logo Bigger am trecut prin multe proiecte de naming. Am botezat multe afaceri și avem experiență în creația de nume și înregistrarea mărcilor. Completează formularul cu detaliile proiectului tău și noi o să-ți facem o ofertă pentru creația numelui pentru afacerea ta.

logo bigger gri.png

Branding Services:

Strategy

Naming

Logo Design

Stationary Design

Brand Book

Package Design

© The entire content of the logobigger.ro 
belongs to Logo Bigger.

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

© 2020 Logo Bigger

Branding Agency

Bigger Brands, Bigger Sales ™