Alege un Nume Bun pentru Firma Ta!

Un nume bun trebuie să îndeplinească minim 3 condiții:

1. Numele firmei tale trebuie să fie memorabil

2. Numele să vorbească pe limba clienților tăi

3. Numele trebuie să poată fi al tău și numai al tău


Desigur că un brief de naming va conține multe informații și va încerca să ofere multe criterii de selecție pentru un nume bun, dar acestea trei calități sunt indispensabile. Fără ele numele firmei tale o să fie nefuncțional.



Ideal este ca numele firmei să fie scurt, dar nu aceasta este condiția pentru a obține memorabilitatea. Mai ușor țin minte numele hostelului The Flying Pig decât o denumire scurtă, dar impersonală.


Ar fi bine ca numele afacerii să dea și numele domeniului web, dar nu este întotdeauna posibil acest lucru, iar dacă ai găsit un nume bun, dar nu ai domeniul web liber, cu siguranță există soluții.


Să luăm pe rând cele 3 criterii propuse de mine și să le detaliem.



1. De ce vrei un nume memorabil?

Pentru că un nume care-ți rămâne în cap este un nume bun. Un nume creativ te va ajuta să exiști în mintea consumatorilor și asta înseamnă foarte mult.

Atunci când luăm o decizie de cumpărare, faptul că știm un brand este decisiv. Cunoașterea brandului, de cele mai multe ori, înseamnă existența încrederii în acel brand.


Memoria noastră este limitată, un om normal va reține maxim 10 branduri dintr-o categorie de produse. Încearcă să spui mai mult de 10 mărci de sucuri sau de detergenți. Vei vedea că este dificil. Iar sucurile sau detergenții sunt categorii de produse care comunică foarte mult. Sunt mari șanse ca azi să fi fost expus mai multor ad-uri pentru sucuri sau detergenți.




Un nume memorabil este prietenos cu bugetul de comunicare. Vei avea nevoie de mai puține reclame pentru un produs cu un nume memorabil față situația când vrei să impui în mintea consumatorilor un nume mai puțin fericit. Mai bine să pornești la drum cu un nume ușor de reținut, decât să faci eforturi uriașe pentru a-l impune. Aceste eforturi înseamnă timp și bani investiți. Mai bine investește acest timp în faza de naming a afacerii tale.



2. De ce vrei un nume care să vorbească pe limba clienților tăi?

Relevanța numelui este foarte importantă pentru succesul afacerii tale. Degeaba comunici cu publicul tău într-o limbă necunoscută lui. Este la fel ca atunci când ne adaptăm modul de a vorbi, în funcție de interlocutor. Într-un fel vorbim cu un copil de 3 ani și altfel ne adresăm unui medic sau unui polițist.


Pentru a vorbi pe limba clienților tăi, trebuie să faci efortul de-ai cunoaște. Îți recomand să stai de vorbă cu clienții tăi. Felul în care vorbesc despre serviciile tale o să-ți fie de mare ajutor în alegerea numelui firmei.



Am un exemplu foare bun de antreprenor care și-a creat numele firmei folosindu-se de expresiile clienților. Pe când eram un tânăr art director auzeam des expresia: I like your idea, but please make my logo bigger!

Mi-a folosit acest feedback atunci când am decis să-mi fac propria agenție de branding. Cu timpul am înțeles și de ce textele trebuie scrise mai mari, atunci când cititorii sunt trecuți de 40 de ani...


Un nume bun este un nume care spune o poveste, care îți oferă familiaritate și încredere. De aceea numele sunt create ținând cont de publicul lor.


3. De ce vrei ca numele să fie doar al


tău?

Pentru că faci o afacere și vrei ca investiția ta să fie protejată. Un nume bun devine marcă înregistrată. Astfel vei avea siguranța că ai dreptul să folosești acel nume și că nimeni altcineva, în categoria ta de business, nu mai poate să folosească acel nume.

În procesul de creație de naming sunt foarte multe nume bune care pică testul înregistrării. Sunt deja proprietatea altcuiva. Nu are rost să începi să construiești o afacere de succes fără o fundație solidă. Această fundație sigură o reprezintă protejarea mărcii verbale pe care vrei să o asociezi cu afacerea ta.

Procesul de înregistrare al unei mărci este tehn


ic și poate să fie frustrant, dar în niciun caz nu-ți recomand să-l sari. Am văzut pe parcursul activității mele clienți care au omis această etapă și au luat-o de la zero cu construcția de brand.


În final te invit să vezi câteva exemple de naming din portofoliul Logo Bigger și să ne contactezi dacă vrei să construim împreună un brand memorabil, relevant și protejabil.