Servicii de branding:

Creație de Nume​ (Naming)

Logo Design

Stationary Design

Brand Book

Package Design

Web Design

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

Servicii de comunicare:

Promovare 360

Social Media Management

Publicitate (Advertising)

Creatie de text (Copywriting)

POSMs

© 2019 Logo Bigger

Agentie de branding si comunicare

Bigger Brands, Bigger Sales ™

Întregul continut al site-ului logobigger.ro

aparține Logo Bigger.

CONTEXTUL

Producatorul tulcean Fraher Distribution ne-a lansat o provocare. Un nou brand de carne rosie, care va fi distribuit national. In general, categoria food e foarte competitiva. Insa subcategoria carnurilor rosii este, sa zicem, aproape invizibila - si aici nu vorbim doar despre ce vezi la raft.

 

Se observa o inconsistenta majora la nivel de branding si comunicare, iar clientul nostru a profitat de asta. O miscare desteapta, am spune, pentru ca un brand unitar si coerent te ajuta atat sa te pozitionezi corect cat si sa castigi mai usor increderea consumatorului. Folosindu-ne de aceste avantaje, am avut grija sa aducem noul brand Fraher pe un loc insemnat pe piata producatorilor de carne. In cele ce urmeaza, va povestim cum am reusit.

STRATEGIA

Marketing strategy will impact every piece of your business and should be tied to every piece of your business.

Brandon Andersen

Ca pentru orice nou brand, totul a inceput de la o discutie cu clientul. Ne-a spus totul despre business, target audience si ce isi doreste de la noul brand. Odata ce am inteles tot ce avem de facut am trecut la strategie. Pentru ca, nu-i asa, orice brand cunoscut are in spate o fundatie solida.

 

Insa asta nu a venit peste noapte. Am inceput cu o analiza a competitei.

Cine vinde carnuri rosii in Romania? Supermarketurile care au propriile branduri si cateodata chiar si propriile macelarii, producatorii mici locali si… cam atat. Parea ca teritoriul era destul de liber. Asa ca, alaturi de camera din dotare, am cutreierat magazinele ca sa vedem exact cum se prezinta ceilalti jucatori.

 

Verdictul final? Nu prea bine. Dupa cum am spus, piata nu e consistenta iar asta se vede clar in momentul in care esti pus in fata vitrinei. Niciun producator nu se poate lauda cu un branding care sa-ti atraga atentia sau cu o comunicare unitara.

Packagingul parea si el lasat undeva in plan secundar.

CE VREA CONSUMATORUL?

The first step in exceeding your customers’ expectations is to know those expectations.

Roy H. Williams

Apoi ne-am gandit si la consumator. Ce apreciaza el cand vine vorba de carnuri? In primul rand, macelaria traditionala. Pentru cei care au acces la una, carnurile refrigerate sunt mult mai putin atractive. Pana la urma, e si normal pentru ca stii exact ce cumperi. What you see is what you get.

 

In schimb, cei care nu au timp de cumparaturi sau nu au nicio macelarie apropiata, prefera sa-si cumpere carnea la caserola. Nu pentru ca asa le place neaparat, ci pentru ca nu au alta optiune.

 

Asa am ajuns la concluzia ca omul de rand ar aprecia un brand care ii promite un produs sanatos si curat, parca ales special pentru el. Am stiut atunci ca un nume bun, un branding de impact si o buna comunicare ne vor ajuta clientul sa scoata pe piata un produs de impact atat la nivel local cat si national.

SLOGANUL

It’s not creative unless it sells.

David Ogilvy

O alta parte a strategiei a fost sloganul. Fraher aveau nevoie de un slogan scurt dar memorabil. Ceva care sa concentreze esenta brandului si sa o transmita mai departe consumatorului. Asa ca ne-am gandit la proprietatile carnii. De ce cumpara oamenii carne? De ce o consuma? La ce se uita prima data cand cumpara o caserola de carne?

 

Raspunsul sta in culoare. Si in consistenta, dar mai mult in culoare. Carnea e cumparata pentru ca e hranitoare, insa decizia finala e influentata de culoare, de la rosu intens la roz, in functie de tipul de carne. Si asa a luat nastere sloganul - Rosu consistent. Astfel, consumatorul intelegea ca Fraher punea pe piata produse curate, sanatoase si, mai ales, consistente.

DESPRE NUME

Focus on the right message, for the right people, at the right time.

Russell Glass

Numele castigator a fost Carniva. In armonie atat cu strategia cat si cu identitatea brandului - fresh si tineresc dar serios si de incredere in acelasi timp.

DESPRE LOGOTIP

I strive for two things in design: simplicity and clarity. Great design is born of these two things.

Lindon Leader

Nu, Carniva nu are logo propriu-zis. Are in schimb un logotip care atrage toate privirile. Pe principiul less is more, am ales un font puternic dar foarte simplu, curat si usor de citit.

 

Da, e bold si simplu, insa mai exista un mic detaliu care mi-a placut la acest font - unele muchii ale literelor arata intocmai ca un cutit de macelar. Daca privesti atent R-ul sau V-ul, vei vedea exact la ce ma refer.” - Matei Arnautu, Head of Art

O alta parte importanta a proiectului a fost cea de packaging. Din fericire, pe categoria de carnuri rosii, competitia n-a depus eforturi prea mari la capitolul de branding si design, iar asta ne-a permis sa asiguram pentru Carniva o pozitionare fireasca si puternica,

mai ales prin culoarea aleasa - rosul curat, intens.

 

Fie ca vorbim de punga, caserola sau SKIN, designul de ambalaj este coerent si bine pus la punct. Avem rosul intens care va atrage imediat privirea consumatorului si o silueta simpla de animal.

Cel din urma element vine in completarea logotipului, e simplu, curat si are si functie practica -

ii arata consumatorului ce fel de carne cumpara. In plus, pentru ambalajele de carne mixta, aceste siluete de animale se pot combina pe ambalaj fara sa-l incarce.

 

Pe langa strategie, naming si packaging, am lucrat si la POSM-uri - mai exact etichete, wobblere, stickere si postere. Iar cireasa rosie-consistenta de pe tort a fost si un site de prezentare bine structurat, cu un UX usor de navigat si un UI fresh si curat, intocmai ca brandul Carniva.